رسانههای جمعی با تولید، انتشار، انتقال و در دسترس قرار دادن اطلاعات، شکل جدیدی به جهان امروز بخشیدند که از آن به عنوان جامعهی اطلاعاتی و دهکدهی جهانی یاد میکنند. نقش رسانهها در افکار عمومی جامعه، ساخت و انتقال ارزشها و ادراک هر فرد از حقایق بسیار آشکار است اما باید توجه داشت که رسانهها درگیر تمامی ابعاد زندگی انسانها هستند و در بسیاری موارد تأثیر آنها محسوس نبوده و در دراز مدت آشکار میشود…….
اینجاست که کشف حجاب؛ استراتژی دشمن می شود؛ چادر یعنی بیرق حسین(علیه السلام)
مگر اینان نشنیده اند در روضه ها؛ که در عصر عاشورا، چگونه چادر از سر اهلِ حرم کشیدند………
لذا در این باره رسانه از اهميت قابل توجهي برخوردار است. همان گونه که يکي از نويسندگان غربي در تحليل محتوايي فيلم ها گفته است:……..
«پدر احساساتي و مادرصفت و مادر شاغل، به صورت مضامين شناخته شده و رايج در فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني در آمده اند؛ اگر مادري شاغل است؛به دليل عدم حمايت پدر و اگر مردي بچه داري مي کند؛ معمولا به سبب آن است که کودک مادر ندارد.»
زن موجودي است که مرد در کنار او احساس مردي کند، يعني حماسي تر شود و انگيزه او براي دفاع بيشتر مي شود.
طبق نظر خانم راسير: «مشکل ما در خانواده تروريسم نيست؛ بلکه فرهنگي است که جامعه ايجاد مي کند»
مانند زندگي کردن به سبک اسلام مداري و روحيه شهادت طلبي، که مادر توليد کننده اساسي آن است. همانگونه که این نقش مهم، به خوبی در روحیه بانوان عاشورایی موج می زد و زن معاصر با حيثيت زنانه خود مي تواند عاشورایی شدن را در مرد يا فرزندش احيا کند ، همچنين زني که با دين شناخته نشود، قطعا نمي تواند به مرد دين را القا کند.